laupäev, 20. detsember 2014

American Beauty



1999
Kevin Spacey, Mena Suvari, Wes Bentley, Thora Birch
Kestis 122 minutit
[R rated]

Pealtnäha tundub Burnhamide abielu täiuslik - neil on kena tütar, nad elavad suurepärases naabruskonnas ja ilusas majas - mis saakski valesti olla? Lester Burnham on aga elust tüdinenud, seksuaalselt rahuldamata, kohe-kohe keskeakriisi jõudev mees, kelle elu kulgeb ühtlast rada pidi ja kelle perekond arvab, et ta on äpard. Ta peab päevast päeva taluma oma bitchist abikaasa Carolyni, kellel on afäär, ja tema teismeline tütar vihkab teda. Tema elu langeb aga plõksatusega rutiinist välja, kui ta ühel õhtul näeb oma tütre parimat sõbrannat Angelat ja hakkab temast seksuaalseid fantaasiaid looma. Ta lahkub oma kõrgepalgaliselt töökohalt, asub tööle kiirtoidurestoranis, hakkab trenni tegema ja kõigest väest üritama, et läbi elada taas oma kahekümnendad.

Ma arvan, et hetkel võin ilma liialdamata öelda, et tegemist on ühe parima filmiga, mida ma näinud olen. Iga element on täpselt õiges kohas, iga näitleja mängib oma rolli perfektsuseni viimistletult ja miski pole ülearu, jättes mu pikemaks ajaks õhku ahmima ja tuletab mulle meelde, miks ei taha ma seda filmides näidatavat ameerika unistust elada, kuigi see oleks lihtne. Sügav, mitmetahuline, mõjuv. Mu lemmikfilmi Forrest Gumpiga on see kindlasti üsna samal tasemel nüüd minu jaoks. Võitis viis Oscarit, sealhulgas ka parima filmi. Eks ta ole.. 


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar