teisipäev, 23. juuni 2015

Fury

2014
Shia LeBeouf, Brad Pitt, Logan Lerman
Kestis 2 tundi ja 14 minutit

1945. aastal on Teine Maailmasõda veel käimas ning seersant Don „Wardaddy“ Collier (Brad Pitt) saab oma tankimeeskonnale ülesande pääseda teisele poole vaenlase piire, et saksa armee purustada. Missioon on ääretult ohtlik, tiim on vaid viieliikmeline ning kuigi Don on väga arukas ja kaalutlev, ei ole neil ka eriti lootust. Nad kaotasid niigi ühe mehe, kes asendati noore poisikese Normaniga (Logan Lerman), kes pole elu sees püssistki lasknud. 
Kui ma ikka veel punkte annaks, hindaksin ma seda filme kümne palli süsteemis soliidse viiega, millest umbes neli punkti tuleb näitlejate nagu Brad Pitt ja Shia LeBeouf eest ja ülejäänud punkt fakti eest, et tegemist on sõjafilmiga.. Suure sõjafilmide austajana pean ma nentima, et ma ei olnud kohe üldse vaimustuses sellest filmist. Minu arvates oli see kuidagi kobakäpalikult kokku klopsitud, ette aimatav ja lisatud hulk „Star Warsilike“ eriefekte. Need pidid edasi andma elava pildi Teise maailmasõja õudustest, kuid ainus mida ma nägin olid punased ja rohelised valgusjutid tulistamisel nagu ei lendakski kuulid vaid saadetaks ükteise suunas valgusmõõku. Ütleme nii, et sõda oli, aga mitte sellisena, nagu ma seda näha oleksin tahtnud. Pealegi tahaksin ma märkuse teha selle kohta, et üks tegelastest sai lõpus kolm kuuli ja jäi veel granaadirahe alla ja alles peale seda lõpetas hingamise kuigi oleks pidanud ammuilma tükkideks pillutuna olema. Tegelikult ka või? 
Näitlejatöö oli tegelikult isegi head, kuid Brad Pitt mulle küll seersandina tundunud ja kuigi tal olid omad hetked, kus ta näitas end rangemast küljest, siis oli ta natuke liiga pehmeke, et sobida rangeks seersandiks. Teda vist polnudki nii väga õelaks tegelaseks mõeldud, arvestades neid nurgataguseid nõrkushetki, aga ma olen siiski alati kujutanud seersante pidevalt vihaste ja karjuvatena, mitte Brad Pitti sugustena. Seeeest, aga oli Logan Lerman Normanina pädev, ju asi selles, et ega Logan Lermangi eriti machomehest kuulipildurina ei tundu nagu Norman olema pidi. Shia LeBeouf võttis iseenda nõu vist kuulda ja tegi ära, sest Transformeritest saati on ta ikka päris jõudsalt edasi läinud, kuigi ma pean tunnistama, et ta meeldis mulle Sia muusikavideos tantsivana ja innustavaid ütluseid röökivana tiba rohkem.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar