reede, 9. jaanuar 2015

Unbroken



2014
Jack O'Connell, Domhnall Gleeson, Garrett Hedlund
Kestis 137 minutit. 

Tõestisündinud lool põhinev draama Louis Zamperinist, keda ootas jooksjana suur tulevik, kuni ta Teise Maailmasõja ajal sõjamöllu tiriti ja ta lennuõnnetusse sattus. Ta veetis 47 päeva koos kamraadidega päästepaadis, kuni nad merelt pääsesid, sattudes aga Jaapani sõjavangi ja kannatades aastaid ranges vangilaagris, kuni sõja lõpp ta tagasi koduste juurde tõi. 

Kuidagi ühekülgseks jäänud erakordne lugu. Ma läksin kinno üsna suurte ootustega, olles näinud trailerit ja ma ei saa öelda, et ma oleksin kinost lahkununa olnud ekstaasis tänu äsjanähtule. Muidugi meeldis film mulle mingil määral (võrreldes viimasel kinokülastusel nähtud Interstellariga kindlasti arusaadavam ja rohkem minu maitsele), aga päris ausalt, seda vangla osa oli natuke liiga palju. Ma saan aru, et kaks ja pool aastat on pikk aeg, aga mitte nii pikk, et kasutusele võtta natuke liiga sarnaseid stseene ja näidata pidevat ühe ja sama mehe kepiga tagumist. Samuti see kaladega maadlemine merel tundus kuidagi ebaveenev. Ma üldse ei kahtle, et Zamperini võis tõesti nende kaladega seal kakelda ja neile ühe löögiga üks-null teha, et mitte surnuks nälgida, aga filmi kontekstis oli see kuidagi kohatu ja häiriv. 
Sõpradele ei soovitaks, isale või vanaemale aga küll.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar